close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה הסיכונים בנהיגה ללא ביטוח חובה

מערכת שורשג אב, תשפא12/07/2021

אחד הסיכונים הגדולים ביותר של נהג ללא ביטוח חובה הוא להיות גורם לתאונה כלשהי. מעורבות של נהג ללא ביטוח מונעת ושוללת ממנו את הזכות להגיש תביעה לפיצוי בגין נזק

תגיות:
צילום: canva

ביטוח חובה הוא ביטוח שכיום כל נהג בישראל חייב להיות מבוטח בו. נהיגה ללא ביטוח חובה היא עבירה על החוק. אם אדם נתפס נוהג ללא ביטוח חובה הוא יכול להיקנס קנס כספי כבד. מטרתו של הקנס הוא להרתיע את הנהג. אחד הסיכונים הגדולים ביותר של נהג ללא ביטוח חובה הוא להיות גורם לתאונה כלשהי. מעורבות של נהג ללא ביטוח מונעת ושוללת ממנו את הזכות להגיש תביעה לפיצוי בגין נזק. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת שעורך דין מיומן ומקצועי אשר מנוסה בתחום הגנה על נהגים שהיו מעורבים בתאונה ללא ביטוח חובה, יכול לסייע לנהג להשיג ענישה מופחתת ומקלה למרשו בשל טענות שונות ונימוקים שונים

שהוא יעלה.

סיכונים בנהיגה ללא ביטוח חובה
ישנם לא מעט סיכונים בנהיגה ללא ביטוח חובה כאשר אין ספק שהסיכון המרכזי ביותר כרוך בכך שנהג שנוהג ללא ביטוח חובה יהיה מעורב בתאונת דרכים. תאונה ללא ביטוח חובה היא בעצם תאונה שמתרחשת כאשר הנהג נוהג ברכב ללא ביטוח חובה מעורב בתאונה. ישנם מקרים שבהם התאונה נגרמת כתוצאה מרשלנות שלנו וישנם מקרים שבהם התאונה נגרמת כתוצאה מרשלנות ודאית של נהג אחר. במקרים שבהם הרשלנות היא של נהג אחר, עורך דין מקצועי יכול לייצג את האדם שנפגע בתביעה לפיצוי תוך כדי שהוא מוכיח שהתאונה איננה נגרמה בשל הנהג שנהג ללא ביטוח אלא בשל הנהג האחר. עם זאת, ברור שמסוכן מאוד שנהג ינהג ללא ביטוח שכן, במידה והוא היה מעורב בתאונת דרכים שבה הוא זה שאשם בה, הנזקים עלולים להיות כבדים מאוד בלשון המעטה.

מה עושים במידה ונהג ללא ביטוח חובה אשם בתאונה?
אם נהגתם ברכב ללא ביטוח חובה אשם בתאונה, חשוב מאוד לדעת שעל אף שמדובר על מצב מורכב למדי, עדיין זה לא אומר שהמצב אבוד. יש מה לעשות גם במקרה שכזה וחשוב מאוד לפנות לאלתר למשרד עורכי דין מקצועי ומנוסה שיכול לסייע לכם בייצוג איכותי בתהליך המשפטי. עורכי דין רונן ברק הוא ללא ספק המקום לפנות אליו במידה והייתם מעורבים בתאונה כאשר נהגתם ברכב ללא ביטוח. לא פעם ניתן לטעון כי הנהג שנהג ברכב לא ידע שפרע מועד הביטוח שלו ועל כן לא ביטח את רכבו. עורך דין מוצלח ידע כיצד לנהל תהליך משפטי כנגד נהג שנתפס נוהג ללא ביטוח והיה מעורב בתאונת דרכים בצורה הנכונה ביותר על מנת להוציא אותה מהמצב המדובר עם עונש מינימלי.

כיצד תבחרו משרד עורך דין עבור ייצוג במעורבות בתאונה ללא ביטוח חובה?
על אף שכיום ניתן למצוא לא מעט משרדי עורכי דין העוסקים בתחום ייצוג של נהגים שהיו מעורבים בתאונת דרכים ללא ביטוח, חשוב מאוד שלא לבחור כל משרד עורכי דין באשר הוא ובטח שלא במשרד עורכי דין שמציע לכם את המחיר הזול ביותר וזאת כאשר הוא לא מכיל את הצוות המקצועי והמנוסה ביותר בתחום. טרם אתם בוחרים בשירותיו של עורך דין, חשוב מאוד לבדוק כמה דברים:

ראשית כל, האם למשרד יש לקוחות שהוא ייצג במצב שבו אתם נתונים והצליח להשיג עבורם את הטוב ביותר

מהו הותק והניסיון שיש לצוות עורכי הדין במשרד. לא כדאי לקחת עבור ייצוג משפטי סבוך שכזה מתמחה או עורך דין שרק מתחיל את דרכו בתחום.

כמו כן, חשוב מאוד לבדוק האם מדובר על משרד שידוע כי הוא בעל מוניטין וכי הוא ידוע כאחד מהמשרדים שכדאי לפנות אליהם במצב שכזה.

הוסף תגובה
צילום: canva
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה